آموزشی

تفاوت لپ تاپ استوک با دست دوم

یکی از مهم ترین تفاوت های لپ تاپ استوک با دست دوم در این است

که شما اطمینان دارید کالای خریداری شده قطعات سالم و کاملی دارد اما برخی از لپ تاپ های دسته دوم تعمیری هستند و یا برخی از آن دست کاری شده و قطعاتی از روی آن ها برداشته شده. همچنین لپ تاپ استوکی که شما خریداری می­کنید کاملا سالم است و هیچ تفاوتی با نوع آکبند همان لپ تاپ ندارد اما لپ تاپ های دست دوم قطعا به دلیل اینکه استفاده شده اند از عمرشان کاسته شده و یا حتی آسیب دیده اند.

بر این اساس لپ‌تاپ دست دوم از نظر فنی و قطعات داخلی ممکن است به مقدار کم یا زیاد مستهلک محسوب شود یا در حالی که این مورد در لپ تاپ های استوک به سختی دیده می‌شود.

از طرفی شما میتوانید لپ تاپ استوکی را بیابید که کاملا سالم و تمیز باشد و هیچ تفاوتی با مدل آکبند آن نداشته باشد اما لپ تاپ دست دوم لپ تاپی است که مدتی کارکرده و هیچگاه هم‌ ردیف با یک لپ تاپ آکبند قرار نمی‌گیرد و این دومین فرق لپ‌تاپ استوک با دست دوم محسوب می‌شود

 

=موارد استفاده هر دو لپ تاپ دست دوم و استوک

در بین لپ تاپ های استوک، لپ‌ تاپ صنعتی زیادی دیده می‌شود؛ یک لپ تاپ صنعتی، سیستمی است که برای مصارف خاص تولید شده و با لپ‌تاپ های خانگی متفاوت است؛ این لپ تاپ‌ها معمولاَ در جزئیات قطعات داخلی، میزان حافظه، گرافیک و… به طور سفارشی تولید می‌شوند.
قابل ذکر است که در ایران اغلب شرکتها و کارخانه ها به دلیل صرفه جویی در هزینه خود تمایل زیادی به خرید لپ‌تاپ‌ استوک نشان می‌دهند و این نوع لپ‌تاپ مصارف زیادی در بین شرکت‌ها و کارخانه‌ها دارد.
لپ‌تاپ‌های استوک شاید از لحاظ تکنولوژی به اندازه لپ‌تاپ های جدید بروز نباشند اما بیشتر آنها نهایت دو یا سه سال از زمان تولید خود را گذرانده اند، بنابراین هنوز تا سالها قابل استفاده هستند و حتی برخی از قطعات این سیستم از لپ‌ تاپ‌ های جدید نیز قدرتمندتر است

 

این فرصت از دست ندید

حراج لپ تاپ های استوک

=فرق لپ‌ تاپ استوک با دست دوم در چه چیزهایی است ؟

برای تشخیص فرق لپ‌ تاپ استوک با دست دوم اول باید آنها را بهتر بشناسید. در سرتاسر جهان تعداد زیادی از شرکت‌ های فروشگاهی، خدماتی را به عنوان برگشت کالا برای مشتریان خود قائل هستند و طبق این قانون مشتریان می توانند به مدت 30 روز بعد از خرید هر محصول آن را به شرکت بازگردانده و تمام پول خود را دریافت کنند.
با این وجود شرکت‌ های فروشنده کامپیوترهای شخصی و لپ‌ تاپ، با حجمی از محصولات مواجه خواهد بود که از حالت آکبند خارج شده ولی برای فروش و استفاده به اندازه کافی تمیز و سالم هستند.
بنابراین فروشندگان، این کالاها را به عنوان لپ‌ تاپ استوک با قیمت هایی بسیار پایین‌تر از قیمت یک لپ‌تاپ آکبند در معرض فروش قرار می‌دهند.
لپ تاپ‌های استوک از نظر میزان کارکرد به دو گروه تقسیم می‌شوند :
گروه اول لپ‌تاپ‌های کاملا سالم و تمیز هستند که تقریبا با لپتاپ های نو تفاوت چندانی ندارند و معمولا نظر بیشتر مشتریان را به خود جلب می‌کنند
و گروه دوم لپ‌تاپ هایی هستند که با داشتن خش و خط‌هایی، دارای ترکهای جزئی و قابل چشم پوشی می‌باشند اما از نظر فنی سالم و بدون عیب هستند.

 

 =موارد استفاده هر دو لپ تاپ

در بین لپ تاپ های استوک، لپ تاپ های صنعنتی زیادی دیده می‌شود؛ یک لپ تاپ صنعتی، سیستمی است که برای مصارف خاص تولید شده و با لپ‌تاپ های خانگی متفاوت است؛ این لپ تاپ‌ها معمولاَ در جزئیات قطعات داخلی، میزان حافظه، گرافیک و… به طور سفارشی تولید می‌شوند.
قابل ذکر است که در ایران اغلب شرکتها و کارخانه ها به دلیل صرفه جویی در هزینه خود تمایل زیادی به خرید لپ‌تاپ‌ استوک نشان می‌دهند و این نوع لپ‌تاپ مصارف زیادی در بین شرکت‌ها و کارخانه‌ها دارد.
لپ‌تاپ‌های استوک شاید از لحاظ تکنولوژی به اندازه لپ‌تاپ های جدید بروز نباشند اما بیشتر آنها نهایت دو یا سه سال از زمان تولید خود را گذرانده اند، بنابراین هنوز تا سالها قابل استفاده هستند و حتی برخی از قطعات این سیستم از لپ‌ تاپ‌ های جدید نیز قدرتمندتر است.
با توجه به فرق لپ‌ تاپ استوک با دست دوم و کمی تامل و جستجو متوجه خواهید شد که خرید لپ‌ تاپ‌ های استوک در اکثر اوقات بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

 

=همه لپ تاپ های استوک (دست دوم وارداتی) تمیز نیستند!

یکی از مهم ترین تفاوت های لپ تاپ استوک با دست دوم در این است که شما اطمینان دارید کالای خریداری شده قطعات سالم و کاملی دارد اما برخی از لپ تاپ های دسته دوم تعمیری هستند و یا برخی از آن دست کاری شده و قطعاتی از روی آن ها برداشته شده. همچنین لپ تاپ استوکی که شما خریداری می­کنید کاملا سالم است و هیچ تفاوتی با نوع آکبند همان لپ تاپ ندارد اما لپ تاپ های دست دوم قطعا به دلیل اینکه استفاده شده اند از عمرشان کاسته شده و یا حتی آسیب دیده اند.

بر این اساس لپ‌تاپ دست دوم از نظر فنی و قطعات داخلی ممکن است به مقدار کم یا زیاد مستهلک محسوب شود یا در حالی که این مورد در لپ تاپ های استوک به سختی دیده می‌شود.

از طرفی شما میتوانید لپ تاپ استوکی را بیابید که کاملا سالم و تمیز باشد و هیچ تفاوتی با مدل آکبند آن نداشته باشد اما لپ تاپ دست دوم لپ تاپی است که مدتی کارکرده و هیچگاه هم‌ ردیف با یک لپ تاپ آکبند قرار نمی‌گیرد و این دومین فرق لپ‌تاپ استوک با دست دوم محسوب می‌شود.

لپ تاپ استوک بخریم یا دست دوم؟

همانطور که بارها در مقاله فوق اشاره کردیم در صورت خرید از مراکز معتبر، در بررسی تفاوت لپ تاپ استوک و دست دوم ،خرید لپ تاپ استوک به دلیل درجۀ بالای سلامت از لحاظ فنی و ظاهری نسبت به لپ تاپ دست دوم قطعاً گزینه بهتر و مقرون به صرفه تری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *